Jaký je rozdíl mezi placením virtuální asistentky a zaměstnance? - VA*HUB

Jaký je rozdíl mezi placením virtuální asistentky a zaměstnance?

V minulém článku jsme si ukázali hlavní rozdíly, které jsou mezi asistentkou jako zaměstnancem a virtuální asistentkou, která je OSVČ. Přečtěte si v tomto pokračování, jak se odlišuje jejich placený čas, práce nebo i komunikace.

Napsala Darja Janíčková

21.8.2020
blog-post-soluprace-bavi

Dozvíte se také, co vše dostanete v hodinové sazbě virtuální asistentky nebo s čím si nemusíte (naopak od zaměstnaneckého poměru) dělat starosti.

Nejen administrativní svoboda

Pokud bychom se zeptali podnikatelů, proč se rozhodli jít pracovat sami na sebe, ve zmíněných důvodech bude většinou svoboda a možnost si pracovat dle svého. A virtuální asistentka (VA) je skvělým doplňkem k takovému myšlení, protože spolupráce s ní se nese ve znamení volnosti. Nemusíte mít starosti s  nahlašováním na příslušné úřady a úplně vás mine zákonná povinnost zpracovat mzdy a odvádět platby za pojištění.

Co stojí také za povšimnutí, je širší možnost nastavení si spolupráce. S VA máte veškerou smluvní volnost v tom, na jaké bázi budete fungovat nebo jak spolupráci ukončíte. Pokud se vzájemně domluvíte, není problém spolupráci také pozastavit, pokud máte zrovna dovolenou, nebo není sezóna ve vaší činnosti. Až budete cítit, že pomoc znovu potřebujete, asistentka vám bude opět k dispozici.

Menší nároky na vedení

Protože je činnost virtuální asistentky podnikáním, i komunikace je jiná, než jak jste možná zvyklý u zaměstnanců. VA je profesionálka, nad kterou není nutný klasický dohled zaměstnavatele. Oddechnout si můžete i od neustálého vymýšlení aktivit, abyste splnili domluvený úvazek v případě, kdy máte zaměstnance. S VA si můžete například domluvit pevně daný balíček hodin, během kterého nejen zjistíte, jestli vám taková spolupráce vyhovuje. Typické, pro virtuální asistentky je, že jsou průvodkyně po svěřené činnosti. S péčí dokončí smluvený projekt, ale zároveň se snaží vidět i to, co je v pozadí. Není výjimkou, že v průběhu spolupráce společně přijdete na nové nápady, nebo i dostanete nezaujatý vhled na vaši činnost podnikání. V zaměstnaneckém poměru to není úplně běžné, a i takový přesah je zahrnutý do hodinové sazby virtuální asistentky.

“Otevřete se změnám, ale neztrácejte své vlastní hodnoty.”

– Dalajláma

Delegování virtuální asistentka

Transparentní cena

Co si mnoho klientů na spolupráci s VA váží, je transparentnost v ceně a odpracovaného času. Na minuty totiž vidíte, na čem vaše asistentka pracovala, jak dlouho jí to zabralo, či případně odhad času na další práci. Vždy také víte, kolik vám zbývá hodin z předplaceného balíčku, nebo kolik hodin a jakou částku si VA vyfakturuje. Nepřipadá v úvahu, že v případě splněné práce a přebývajících hodin by si na vaše náklady virtuální asistentka krátila čas například čtením zpráv na internetu. Zkrátka vždy se platí pouze čistý čas odvedené práce.

Co vše je tedy do hodinové sazby virtuální asistentky započítané? Hlavně veškeré její vědomosti a know-how, rychlost, s jakou umí danou práci odevzdat, sebevzdělání (kurzy, workshopy, mentor), ale také administrativní náklady, daně, pojištění a vybavení na pracovní místo.

Vložením svého e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů pro účel zasílání tématických e-mailů ze světa delegování a virtuální asistence.

spolu
pracujme

odkazy-social
Sledujte nás na sociálních sítích