Je výhodnější asistentka jako OSVČ, nebo zaměstnanec? - VA*HUB

Je výhodnější asistentka jako OSVČ, nebo zaměstnanec?

Napadlo vás někdy, že mít šikovnou asistentku nerovná se mít nového zaměstnance, za kterého máte zodpovědnost? Či případně přemýšlíte nad tím, že občasnou výpomoc potřebujete, ale práce není tolik, abyste uživili celý úvazek?

Napsala Darja Janíčková

15.6.2020
darja-virtualni-asistence-pohled
Pojďte s námi prozkoumat, jaký je nejen finanční rozdíl mít zaměstnance a naopak využívat služeb profesionální virtuální asistentky (VA).

Do jaké míry je zaměstnání jistota?

Velmi skloňovaným výrazem, ve spojení se zaměstnáním, jsou jistoty. Jistota příjmu každý měsíc, jistota zaplacení všech odvodů zaměstnavatelem, bezstarostnost s podáváním daňového přiznání, žádná péče o přísun pracovních úkolů. Zaměstnanci dostávají práci od svého nadřízeného, mají stanovenou pracovní dobu a místo výkonu práce. Samozřejmě jako zaměstnavatel jste v opačné roli a tato očekávání zajišťujete vy. Jste zkrátka tím aktivním činitelem, který pro svoje podřízené hledá uplatnění.

Pokud ale cítíte, že byste pracovní úvazek nenaplnili, či nemáte tolik prostoru na hledání vhodného člověka, jeho zaškolení a následné dohlížení, zajímavou variantou je právě spolupráce s virtuální asistentkou, kterou navíc nemusíte zaměstnávat.

Profesionálky, které není třeba zaučovat

Spolupráce s virtuální asistentkou probíhá vlastně úplně obráceně. Jednou z velmi oblíbených výhod, kterou tato spolupráce obnáší, je nulová administrativa a zodpovědnost. Virtuální asistentka coby OSVČ (a tedy podnikatelka) si sama obstarává všechny náležitosti co se týče daní, pojišťoven a jiných úřadů. Měsíčně vám pošle fakturu na předem domluvenou částku, balíček či počet hodin a tím je papírování u konce. Zároveň nemáte náklady s provozem pracovního místa nebo vybavení.

Oddechnout si také můžete s neustálou kontrolou a vymýšlením aktivit. Zde se role opět otáčí, protože tím aktivním činitelem je právě vaše nová VA. Zkušené ženy v našem týmu si během hovorů s vámi umí ujasnit, co který projekt/úkol vyžaduje, zajímají se o vaše podnikání tak, aby mohly vidět, kde jsou právě ta hluchá místa, která vám zbytečně zabírají čas i peníze. Umí se aktivně zapojit a kromě hotové práce umí přijít s novými nápady.

TIP: Jak taková práce s profesionální virtuální asistentkou vypadá? Přečtěte si reference, nebo mi rovnou napište a domluvíme si online schůzku, abyste se přesvědčili sami.

V řeči čísel

Podívejme se na naši profesi čistě z ekonomického hlediska. Připravily jsme jednoduchou tabulku, ve které si přehledně najdete jaké odvody a v jaké výši jdou za zaměstnavatelem. Náhodně jsme vybraly částku, která s námi nijak nesouvisí.
Delegování virtuální asistentka

Se zaměstnancem jste si domluvili hrubou mzdu 30.000 Kč (ať již dle odpracovaných hodin, nebo jako domluvená fixní mzda při daném úvazku)

Naopak při objednání služeb VA zaplatíte pouze fakturu na předem dohodnout částku, o ostatní položky se nestaráte.

8 hodin denně už je passé

Nemusíte také přemýšlet nad tím, jak zvládnete vygenerovat tolik práce, abyste pokryli 8 pracovních hodin denně. S virtuální asistentkou si můžete domluvit třeba 10 hodin týdně (nebo měsíčně), prostě dle toho, jak vám to vyhovuje. Naše počítání času je velmi transparentní, celkovou práci uvidíte rozdělenou přehledně v reportu. Zkrátka naše pauzy, obědy a „kafíčka“ neplatíte. Pouze čistou práci.

Jak takové počítání času naší práce vypadá a jak se naučit efektivnímu delegování? O tom si povíme v dalším článku.

Vložením svého e-mailu souhlasíte se zpracováním osobních údajů pro účel zasílání tématických e-mailů ze světa delegování a virtuální asistence.

spolu
pracujme

odkazy-social
Sledujte nás na sociálních sítích