O naší práci bychom mohly povídat hodiny a hodiny - prostě ji milujeme :). A tak jsme alespoň daly dokupy Vaše nejčastější dotazy a zkusily na ně co nejstručněji odpovědět. Někde se nám ta stručnost možná trochu vymkla z rukou, ale to víte - nadšení a radost pro práci musí být znát ;).

A pokud máte nějakou další otázku, na kterou jsme zapomněly, napište nám na darja@lektorum.cz.

Virtuální asistentka (zkráceně VA) může být administrativní, marketingová i IT pomocnice pro Vaše podnikání, nebo také parťák a pravá ruka. Záleží na Vás, co potřebujete a s čím chcete pomoci. Ale jinak - je to žena, žádný stroj, nebojte :).

Gratulujeme!
Pokud zvládáte vše sami a přitom Vaše podnikání jen vzkvétá, je to skvělé a opravdu je gratulace na místě!
Jen si vemte minutku a zamyslete se, zda opravdu nenarážíte třeba na to, že nemáte čas něco dávat na ty sítě, i když víte, že by to bylo třeba?
Zda na e-maily od klientů a potenciálních klientů odpovídáte včas?
Zda sice nemáte aktuální web, ale to je jedno, vždyť není čas?
Zda byste rádi třeba posílali klientům newslettery, nebo poděkování za nákupy, ale nestíháte?
Zda nezapomínáte na......
Doplňte cokoli.

Někdo naráží na termíny, někdo na to, že by chtěl dělat více, ale nestíhá. Někdo, že prostě technicky jen neví, jak na sítě, weby, databáze, promo akce,... A to je právě ten důvod, proč s virtuální asistentkou spolupracovat.

Ať už chcete jen trochu vypomoci s administrativou, s odpovídáním na e-maily, nebo rovnou se sociálními sítěmi a webem, jste na správném místě!

Nabízí se říct VŠECHNO, ale ne, nedělejme si iluze 🙂 Přesto odpověď "Téměř všechno" je na místě. Může to být např.:

  • správa sociálních sítí
  • úpravy webu
  • plánování schůzek
  • vyřizování e-mailové i telefonické komunikace s klienty či dodavateli
  • údržba Vašeho e-mailu
  • organizace kalendáře
  • vytváření a rozesílání newsletterů a promoakcí
  • vyřizování všeho kolem registrace na Vaše akce
  • příprava podkladů pro fakturace
  • vystavování faktur
  • vytváření kratších videí
  • dotahování nedořešených věcí či přímo celých projektů
  • hlídání termínů
  • rešerše
  • průzkum trhu

...je toho opravdu hodně. Jedním si ale můžete být také jistí - virtuální asistentka Vás bude umět i zaúkolovat :). Protože i když se stane Vaší pomocnicí či parťákem, Vy jste ten hlavní ve Vašem podnikání, ona tam bude pro Vás a sdílet záměr Vašeho podnikání a dělat pro to maximum.

Dovolte mi říct, že z naší zkušeností víme, že JAKÁKOLI pomoc Vám i Vašemu podnikání pomůže. A tedy se vyplatí. Tady jde totiž především o Vás!

Virtuální asistentka je zvyklá na různorodou práci a pokud vy jste jen trochu otevřen této spolupráci, dejte tomu šanci a uvidíte, že ta časová investice do sebe, i kdyby jen 3 hodiny měsíčně, udělá hodně.

Se všemi klienty začínáme postupně na pár hodinách měsíčně, po letech to už jsou často desítky hodin :).

Tuhle otázku si samozřejmě musí odpovědět každý sám za sebe, jaká je jeho aktuální situace, jak si sám cení svého času a co může udělat pro změnu - jelikož jste na těchto stránkách, tak ji asi chcete :).

Každovzletně nenechte se odradit čísly a pouze financemi, zkuste se na to podívat opravdu jako na investici - finanční, ale hlavně časovou, která se Vám vrátí. I kdyby "jen" ve formě mít více času - ať už pro podnikání, nebo pro Sebe, své koníčky, svou rodinu, přátelé, cestování,...

Navíc si můžete určit, kolik měsíčně můžete/chcete investovat a tuto hranici virtuální asistentka nikdy nepřekročí.

No, než to prostě zavrhnete, zkusme si třeba prvně zavolat a pobavit se o tom. Napište mi na darja@lektorum.cz

Poznáte to na hotových úkolech! A to mluví samo za sebe. Nemáme žádné speciální systémy, kde by bylo vidět, že asistentka zrovna teď pracuje a ani je nechceme. Nechceme, abyste platili za něco, co není třeba. Pracujeme na důvěře, otevřenosti a komunikaci. Všechny úkoly mají předem daný termín a co je jasnější znak odvedené práce než hotový úkol 😉

Naopak - právě podnikatelé a majitelé menších firem služby virtuální asistentky oceňují nejvíce. Právě Ti "jen" podnikatelé si totiž nejvíce cení svého času a ví, že je pro ně přínosnější nesedět nad tabulkami, či odepisováním dotazů na otevírací dobu, či registraci, ale obchodovat, implementovat, či cokoli, co zrovna Vám jde nejlépe.

Naše virtuální asistentky mají pokročilé dovednosti z různých oblastí. Některé jsou specializované především na administrativní pomoc, jiné k tomu zvládají hravě úpravy webů a správy soc. sítí, jiné se zase specializují pouze na dotahování projektů, copywriting nebo zákaznickou péči. 

Proto jsme se rozhodly postavit celý tým virtuálních asistentek, aby klient mohl spolupracovat právě s tou asistentkou, která zaštítí jeho potřeby a nemusí sám hledat další a další asistentky, pokud ty předešlé neumí vše, co on potřebuje. Tohle my uděláme za Vás.

Všechny je však spojuje příjemná komunikace, schopnost provést Vás začátkem spolupráce, proaktivita, rychlost, orientace v online světě a radost naučit se Váš obor tak nejvíc, jak jen to je možné.

To záleží na tom, kam si více přejete investovat svůj čas a své peníze.

Virutální asistentce nemusíte zajistit kancelář s nábytkem, počítač, benefity, pojištění, atd. atd. Prostě platíte jen hodinovou/měsíční sazbu, či balíček, na kterém se domluvíme a to je celé.

Navíc platíte opravdu pouze za to, co virtuální asistentka odpracuje. Každý úkol si stopuje a na konci měsíce se všechny časy sečtou. Neplatíte ji za přestávky, obědy, čas, kdy si potřebuje odpočinout, nebo když ji někdo volá v pracovní době. A věřte nebo ne, ten rozdíl je markantní.

To vůbec nevadí. Můžeme něco odhadnout, nebo se domluvit na začátečním balíčku, podle kterého po prvních týdnech či měsících prostě uvidíme více a postavíme nabídku přesně pro Vás.

Platíte za produktivní čas virtuální asistentky, který je naplněn úkoly, jež potřebují být dokončeny. Nikoli tedy za její pauzy, či soukromé "brouzdání", hovory s kamarádkou, apod. (viz #9 Není to dražší, než když někoho zaměstnám...?)

A co ještě s časem asistentky získáte? Její zkušenosti z praxe životní i odborné, znalosti, které se naučila, knihy a články, které četla, tréninky, kterými prošla, zkušenosti z chyb, kterými se poučila a to, že není sama, že patří do týmu zkušených asistentek, se kterými se může vždy poradit, sdílet zkušenosti a zdroje a růst dál bude tedy nejen ona sama, ale i Vaše podnikání.

Většinou doma, nebo někde v coworkingovém centru za oceánem :).

Nemáme žádné kanceláře, kde bychom seděly všechny spolu se sluchátky na uších, ale jsme každá tam, kde chceme být, děláme to, co chceme dělat a jsme šťastné.

Můžeme být kdekoli a i přesto pro Vás odvádíme tu skvělou práci, abychom tu svou spokojenost co nejvíce přenesly i na Vás ;).

Je to asi jako s Vaším produktem, nebo službou. Nebo s čímkoli jiným. V této době lze každá služba nakoupit za méně, či více. Je to většinou na klientovi, pro co se rozhodne, co je jeho priorita a co potřebuje.

Nízká cena nemusí být znakem horší kvality, ale...

U nás za "vyšší" cenu budete spolupracovat se zkušenými a usměvavými asistentkami, které pro Vaše podnikání budou až dýchat, získáte zastupitelnost v případě, že se něco přihodí (nemoc, technický výpadek,...) a Vaši asistentku bude podporovat ta nejzkušenější z nás, Darja.

Takže i kdyby s Vaší spoluprací nebylo něco v pořádku, nebo by byla potřeba další asistence, vždy tu bude i pro Vaše dotazy někdo další.

Tohle je jeden z důvodů, proč jsme začaly spolupracovat SPOLU a ne jen být každá sama za sebe. Jelikož jsme tým a známe se, v případě potřeby si umíme bezpečně nasdílet informace, předat si potřebné a zastoupit se vzájemně. Na kratší či delší dobu. Je to jeden z benefitů toho, proč s námi spolupracovat.

Nevadí, domluvíme spolupráci i s další asistentkou z našeho týmu.

Naštěstí to není novinka, tak Vám můžeme zaručit roky zkušeností, že to funguje.

Služebně nejstarší virtuální asistentka z našeho týmu pomáhá podnikatelům již od roku 2009. Světově jsou nejstarší asistentky z Austrálie někde už kolem 25 let praxe :), takže opravdu se nejedná o novinku, jen v České republice není ještě příliš známá. Ale nebojte, jakékoli máte dotazy, napište nám na darja@lektorum.cz a vše Vám rády vysvětlíme.

Dejte si čas. Někdy není jednoduché si říci o pomoc a přijmout někoho do týmu. Chce to čas. Ale pozor na odkládání toho příliš dlouho. Se spoustou klientů jsme začali spolupracovat až v době, kdy už byli opravdu přehlceni, až vyhořelí - přitom svou práci na začátku tolik milovali.

Takže pokud nevíte, je to v pořádku. Pročtěte si všechny odpovědi, pokud máte nějaké otázky, napište nám na darja@lektorum.cz a my Vám vysvětlíme cokoli spojené s možnou spoluprací.

Ano, i s tímto tvrzením se setkáváme často. Většinou je to jen posečkávání s rozhodnutím. Někdo si dá pár týdnů a pak spolupráce začne. Někdo se nerozhodne nikdy a roky a roky trvá než je přehlcen a podnikání se stejně neposouvá..

Jde tedy spíše o to, co se od pomoci očekává.
Máte potom čas na sebe?
Máte vůbec čas odpočívat?
Máte čas rozvíjet a posouvat své podnikání?
Možná by pro Vás bylo překvapivé, kolik podnikatelů v této době neodpočívá a opravdu dře na to, aby se alespoň uživili.

Naštěstí jsme v době, kdy to není třeba.. A můžeme se spojovat s lidmi, které jejich práce baví a dělají dobře to, co třeba Vás nebaví a naopak.

Nevadí, s tímto Vám pomůžeme my při začátku spolupráce, vyzkoušíme, jaký systém bude pro Vás ten nejjednodušší a pak už to pofrčí...