Delegujte na virtuální asistentku a soustřeďte se na růst Vašeho podnikání

PROFESIONÁLNÍ VIRTUÁLNÍ ASISTENTKY PRO VAŠE PODNIKÁNÍ

Vaše otázky

vaše nejčastější otázky

O práci virtuálních asistentek bych mohla povídat hodiny a hodiny a tak jsem pro vás sepsala ty nejčastější otázky, mýty a pochybnosti.

Máte další otázku, která vás zajímá? Ozvěte se mi na darja@lektorum.cz.

Kdo je to virtuální asistentka?

Virtuální asistentka (zkráceně VA) může být administrativní, marketingová i IT pomocnice pro Vaše podnikání, nebo také parťák a pravá ruka. Záleží na Vás, co potřebujete a s čím chcete pomoci.

Virtuální asistentka není každý, kdo splní zadaný úkol. Nejde totiž jen o to, nýbrž o celý proces delegování a znalosti procesů.

 

Proč bych měl spolupracovat s virtuální asistentkou, když všechno zvládám?

Gratuluji Vám! Pokud zvládáte vše sami a přitom Vaše podnikání jen vzkvétá, je to skvělé a opravdu je gratulace na místě!
Jen si dejte minutku a zamyslete se, zda máte mimo podnikání i dostatek času na své koníčky, na svou rodinu, nebo třeba na dovolenou.
Odpovídáte včas na e-maily od klientů a potenciálních klientů?
Máte aktuálizovaný web? Jak systém, tak obsah?
Kdy naposledy jste poslali klientům newslettery, nebo poděkování za nákupy?
Rádi byste PPC reklamu, ale nevíte, nebo nemáte čas se to naučit?
Doplňte cokoli dalšího…

Někdo nestíhá termíny, někdo by chtěl dělat více, ale nestíhá. Někdo prostě technicky jen neví, jak na sítě, weby, databáze, promo akce,… A to je právě ten důvod, proč s virtuální asistentkou spolupracovat.

Ať už chcete jen trochu vypomoci s administrativou, s odpovídáním na e-maily, nebo rovnou se sociálními sítěmi a webem, jste na správném místě!

Co všechno můžu delegovat?

Nabízí se říct VŠECHNO, ale ne, nedělejme si iluze. 🙂  Přesto odpověď “Téměř všechno” je na místě. Může to být např.:

  • správa sociálních sítí
  • úpravy webu
  • plánování schůzek
  • vyřizování e-mailové i telefonické komunikace s klienty či dodavateli
  • údržba Vašeho e-mailu
  • organizace kalendáře
  • vytváření a rozesílání newsletterů a promoakcí
  • vyřizování všeho kolem registrace na Vaše akce
  • příprava podkladů pro fakturace
  • vystavování faktur
  • vytváření kratších videí
  • dotahování nedořešených věcí či přímo celých projektů
  • hlídání termínů
  • rešerše
  • průzkum trhu

…je toho opravdu hodně. Jedním si ale můžete být také jistí – virtuální asistentka vás bude umět i zaúkolovat. Protože, i když se stane Vaší podporou, vy jste ti hlavní ve vašem podnikání, ona tam bude pro Vás a sdílet záměr vašeho podnikání a dělat pro to maximum.

Potřebuji pomoct jen tak 3 hodiny měsíčně, to se nevyplatí

Dovolte mi říct, že z naší zkušeností víme, že JAKÁKOLI pomoc vám a vašemu podnikání pomůže. A tedy se vyplatí. Tady jde totiž především o vás!

Virtuální asistentka je zvyklá na různorodou práci a pokud vy jste jen trochu otevřen této spolupráci, dejte tomu šanci a uvidíte, že ta časová investice do sebe, i kdyby jen 3 hodiny měsíčně, udělá hodně.

Se všemi klienty začínáme postupně na pár hodinách měsíčně, po letech to už jsou často desítky hodin, nebo dokonce více asistentek.

Nemůžu si dovolit někomu platit

Tuhle otázku si samozřejmě musí odpovědět každý sám za sebe, jaká je jeho aktuální situace, jak si sám cení svého času a co může udělat pro změnu – jelikož jste na těchto stránkách, tak ji asi chcete.

Každovzletně, nenechte se odradit čísly a financemi, zkuste se na to podívat opravdu jako na investici – finanční, ale hlavně časovou, která se Vám vrátí. I kdyby “jen” ve formě mít více času – ať už pro podnikání, nebo pro Sebe, své koníčky, svou rodinu, přátelé, cestování,…

Navíc si můžete určit, kolik měsíčně můžete/chcete investovat a tuto hranici virtuální asistentka nikdy nepřekročí.

No, než to prostě zavrhnete, zkusme si třeba prvně zavolat a pobavit se o tom. Napište mi formulářem na konci této stránky.

Jak poznám, jestli VA opravdu pracuje?

Poznáte to na hotových úkolech. A to mluví samo za sebe. Nemáme žádné speciální systémy, kde by bylo vidět, že asistentka zrovna teď pracuje a ani je nechceme. Nechceme, abyste platili za něco, co není třeba. Pracujeme na důvěře, otevřenosti a komunikaci. Všechny úkoly mají předem daný termín a co je jasnější znak odvedené práce než hotový úkol?

Jsem jen podnikatel, tato služba pro mě nemá smysl

Naopak – právě podnikatelé a majitelé menších firem služby virtuální asistentky oceňují nejvíce. Právě Ti “jen” podnikatelé si totiž nejvíce cení svého času a ví, že je pro ně přínosnější nesedět nad tabulkami, či odepisováním dotazů na otevírací dobu, či registraci, ale obchodovat, implementovat, či cokoli, co zrovna Vám jde nejlépe.

Navíc je to pro vás daleko výhodnější, než virtuální asistentku zaměstnat – viz článek na blogu.

 

Co umí dobrá asistentka?

Naše virtuální asistentky mají pokročilé dovednosti z různých oblastí. Některé jsou specializované především na administrativní pomoc, jiné k tomu zvládají hravě úpravy webů a správy soc. sítí, jiné se zase specializují pouze na dotahování projektů, copywriting, PPC reklamy nebo zákaznickou péči. 

Proto mým záměrem bylo postavit tým virtuálních asistentek, aby klient mohl spolupracovat právě s tou asistentkou, která zaštítí jeho potřeby a nemusí sám hledat další a další asistentky, pokud ty předešlé neumí vše, co on potřebuje. Tohle my uděláme za Vás.

Všechny je však spojuje příjemná komunikace, schopnost provést Vás začátkem spolupráce, delegováním, proaktivita, rychlost, orientace v online světě a radost naučit se Váš obor tak nejvíc, jak jen to je možné.

Není to dražší, než když někoho zaměstnám na částečný úvazek?

To záleží na tom, kam si více přejete investovat svůj čas a své peníze.

Virtuální asistentce nemusíte zajistit kancelář s nábytkem, počítač, benefity, pojištění, atd. atd. Prostě platíte jen hodinovou/měsíční sazbu, či balíček, na kterém se domluvíme a to je celé.

Platíte pouze za to, co virtuální asistentka odpracuje. Každý úkol si stopuje a na konci měsíce se všechny časy sečtou. Neplatíte ji za přestávky, obědy, čas, kdy si potřebuje odpočinout, nebo když ji někdo volá v pracovní době. A věřte nebo ne, ten rozdíl je markantní.

Navíc vám odpadne spousta dalších starostí, na kterých ušetříte čas, více jsem sepsala v tomto článku o srovnání virtuální asistentky podnikatelky a zaměstnankyně.

 

Nevím, kolik času budu potřebovat, je to problém?

To vůbec nevadí. Na začátku se domluvíme na balíčku, který navrhnu na základě našeho rozhovoru.

Kde virtuální asistentka opravdu sedí?

Většinou doma, nebo někde v coworkingovém centru, třeba i za oceánem. 🙂 Nemáme žádné kanceláře, kde bychom seděly všechny spolu se sluchátky na uších, ale jsme každá tam, kde chceme být, děláme to, co chceme dělat a jsme šťastné.

Můžeme být kdekoli a i právě proto pro naše klienty odvádíme tu skvělou práci, abychom tu svou spokojenost co nejvíce přenesly i na vás. 😉

Mám možnost mít asistentku za 100,-/hod., proč bych měl platit víc?

Je to asi jako s Vaším produktem, nebo službou. Nebo s čímkoli jiným. V této době lze každá služba nakoupit za méně, či více. Je to většinou na klientovi, pro co se rozhodne, co je jeho priorita a co potřebuje. Nízká cena nemusí být nutně znakem horší kvality, ale…

S námi za “vyšší” cenu budete spolupracovat s prověřenými, důvěryhodnými, zkušenými a usměvavými asistentkami, které pro Vaše podnikání budou i dýchat, získáte zastupitelnost v případě, že se něco přihodí (nemoc, technický výpadek,…) a Vaši asistentku neustále podporuji i já osobně.

Co když asistentka onemocní a nedokončí práci?

Tohle je jeden z důvodů, proč jsme začaly spolupracovat SPOLU a ne jen být každá sama za Sebe. Jelikož jsme tým a známe se, v případě potřeby si umíme bezpečně předat informace a zastoupit se. Na kratší či delší dobu. Je to jeden z benefitů toho, proč s námi spolupracovat a tohle máte součástí služby, pokud se rozhodnete do toho s námi jít.

Potřebuji službu, kterou moje asistentka neumí, co s tím?

Nevadí, ozvěte se mi a domluvíme spolupráci s další asistentkou z našeho týmu, která tuto službu nabízí.

Jak můžu vědět, že tato novinka funguje?

Naštěstí to není novinka, tak Vám můžeme zaručit roky zkušeností, že to funguje.

Já sama jsem virtuální asistentkou již od roku 2009. Světově jsou nejstarší asistentky z Austrálie někde už kolem 25 let praxe, takže opravdu se nejedná o novinku, jen v České republice není ještě příliš známá. Ale nebojte, jakékoli máte dotazy, napište mi na darja@lektorum.cz a vše Vám ráda vysvětlím.

Nejsem si jistý, zda do toho jít...

Dejte si čas. Někdy není jednoduché si říci o pomoc a přijmout někoho do týmu. Chce to čas. Ale pozor na odkládání toho příliš dlouho. Se spoustou klientů jsme začali spolupracovat až v době, kdy už byli opravdu přehlceni, až vyhořelí – přitom svou práci na začátku tolik milovali.

Takže pokud nevíte, je to v pořádku. Pročtěte si všechny odpovědi, pokud máte nějaké otázky, napište mi formulářem na konci této stránku a já si s vámi ráda zavolám a vysvětlím vše potřebné.

Chci pomoct, ale nemám čas někoho zaučovat...

Ano, i s tímto tvrzením se setkáváme často. Většinou je to jen posečkávání s rozhodnutím. Někdo si dá pár týdnů a pak spolupráce začne. Někdo se nerozhodne nikdy a roky a roky trvá než je přehlcen a podnikání se stejně neposouvá…

Jde tedy spíše o to, co se od pomoci očekává.
Máte potom čas na sebe?
Máte vůbec čas odpočívat?
Máte čas rozvíjet a posouvat své podnikání?
Možná by pro Vás bylo překvapivé, kolik podnikatelů v této době neodpočívá a opravdu dře na to, aby se alespoň uživili.

Naštěstí jsme v době, kdy to není třeba.. A můžeme se spojovat s lidmi, které jejich práce baví a dělají dobře to, co třeba Vás nebaví a naopak.

Díky spolupráci se zkušenými asistentkami není třeba nikoho zdlouhavě zaučovat, vysvětlovat. Asistentka sama zná proces delegování a se vším vám pomůže, aby se POSTUPNĚ předání potřebného podařilo a vy jste mohli začít cítit úlevu ve svém podnikání, ale také rozvoj.

 

Nevím, jak s někým spolupracovat, jak předávat úkoly a celé to nastavit

Nevadí, s tímto Vám pomůžeme my při začátku spolupráce, vyzkoušíme, jaký systém bude pro Vás ten nejjednodušší a pak už to pofrčí…

Darja Janíčková

Darja Janíčková

Zakladatelka a virtuální asistentka

Virtuální asistenci jsem propadla v roce 2009 a od té doby nepřestávám žasnout jaký úžasná pomoc delegování může být, když si necháme pomoci.

Mám zkušenost s klienty napříč obory a od roku 2017 se věnuji zvýšení kvality služeb virtuálních asistentek. A i náš tým je důkazem, že to jde a funguje! 🙂

 

Zajímá Vás něco dalšího? Napište mi formulářem na konci stránky.

 

CHCETE TAKÉ DELEGOVAT SVÉ ČINNOSTI?

ZAJÍMÁ VÁS, JAK TO FUNGUJE?

NEVÍTE, zda je to i pro vás?

NAPIŠTE MI!

Sledujte nás na sociálních sítích