Vyvíjíme se a s námi i dnešní doba a svět kolem nás. Všechno se zdá stejné, ale přitom neustále procházíme vývojem a takzvanými “vylepšováky.”

Někdo si na dnešní dobu stěžuje, ale já to vidím jinak. Vidím příležitost žít a pracovat tak, jak si přejeme a jak jsme nikdy netušili, že to bude možné. Abychom mohli růst my, a tím i naše podnikání, je třeba se naučit spolupracovat s ostatními, přeci jen jsme lidé a ne neúnavní roboti. Ale ne vždy je to lehké.

Důvěřovat někomu a ještě na dálku je občas složité. Vím o čem mluvím, sama jsem si tím prošla. Pokud i Vy jste v bodě kdy byste rádi rostli, ale časová kapacita Vám to nedovolí je na čase něco změnit.

Jak mám ale najít někoho komu můžu důvěřovat?

Tady Vám asi nedám stručný návod jak si přesně vybrat někoho komu můžete svou práci svěřit, ale řeknu Vám, že nejlepší je řídit se vlastním pocitem. Dejte dohromady vše co by bylo možné aby za Vás udělal někdo jiný, seřaďte si to vše podle důležitosti a pak už stačí najít k sobě někoho, kdo Vám a Vašim potřebám bude vyhovovat.

Sepište si věci či činnosti, se kterými potřebujete pomoci a nebo za Vás může dělat někdo jiný. Najde se práce, u které není Vaše přítomnost úplně nutná, ale i tak musí být hotová. A to je ten případ, který hledáme.

Někdy je potřeba mít někoho přímo ve firmě, ale najde se hodně činností, kterou může za Vás někdo dělat na dálku a ušetřit tím tak spoustu výdajů, ale také i drahocenného času.

"Nejlepší věc na týmové práci je to, že máte ostatní na své straně."
- Margaret Carty

Že nemáte čas na zaučení někoho dalšího?

Ano, i tomu rozumím. Přijmout virtuální asistentku se může zdát spíše jako břemeno než-li přínos, ale opak je pravdou. Začátek je jen jeden, kdy je třeba vše vysvětlit a nastavit podmínky spolupráce, ale poté ta tíha, kterou máte na ramenou je předána dál a Vy máte konečně čas na to v čem jste dobrý a na rozvíjení vašeho podnikání.

Neberte přívaly práce jako přítěž, ale jako důkaz toho, že Vám vaše podnikání prosperuje, tak je na čase přijmout dalšího člena, který Vám dá zase prostor to dotáhnout ještě dál.

Jak spolupráce probíhá?

Tady záleží především na tom, s kým se rozhodnete spolupracovat. Jiný postup mají velké firmy, které virtuální asistentky zaměstnávají a často sedí třeba ve společné kanceláři, a pak jsou virtuální asistentky, které pracují sami na sebe a odkudkoli.

V mém případě se jedná o druhou možnost, tak vám trochu přiblížím, jak s takovou spolupráci začít, protože ze zkušenosti vím, že klienti se obávají, že jim práce spíše přibude.

Vím, že je pro Vás čas drahocenný, takže je mým cílem za co nejkratší dobu převzít veškeré informace, které potřebuji pro přípravu cenové nabídky. Mám vlastní tým virtuálních asistentek, takže kromě doporučení šikovné kolegyně, která Vám pomůže přesně s tím co vy potřebujete, zaštiťuji celou spolupráci, aby vše šlapalo jak má.

Navíc i v případě "výpadku" (nemoci, dovolené, ...) Vám jsem schopna zajistit dočasné zastoupení, výpomoc (což je jedna z nejčastějších potíží, na kterou jsem narážela sama u sebe i u svých klientů - prostě si nevybereme, kdy nás porazí chřipka, zlomíme si ruku, nebo nám počítač odejde do křemíkového nebe 😊).

Dlouhodobou spoluprací s virtuální asistentkou si také postupně budujete i vzájemnou důvěru, která je (alespoň dle mých zkušeností) prostě k nezaplacení. Zjišťujete, jak a co více se dá delegovat a jak Vám tato spolupráce uvolňuje ruce pro to důležité. A nakonec pracujete s člověkem, který Vaše podnikání nejen dobře zná, ale který by pro Vaše podnikání až dýchal... 😉.

Pojďme společně budovat to, na čem Vám záleží!